Hasse o Britts revben

Grill är ambefallet till kvällen och jag har tröttnat på fläskfilén. Det får bli revben för min del, så jag letade rätt på Anderssons gamla recept på marinad. När jag nu hittat filen hamnade den här till allmän beskådan.

Koka eller kör revbenen i ugnen tills dom är klara. Lysande anvisning eller hur!

Låt dom dra i följande gegga en stund:

• 2dl Chilisås
• ½ dl hackad lök
• 2 st Pressade vitlöksklyftor
• ½ Pressad apelsin
• 2 msk Vinäger
• 2 msk Matolja
• 1 tsk Senap
• ½ tsk Salt
• ½ tsk Vitpeppar
• 1 tsk Worchestershiresås

Grilla en stund tills färg, form och smak är ok.

Helst sanslöst gott även kalla dagen efter.

En uppdatering kommer här: Jag var lat häromdagen och använde lergrytan. Jag lät ett spjäll ligga i marinaden medan det var i ugnen 1,5 - 2 tim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar