Baconinlindad torsk med Mexicanskt ris

Jag såg detta på flyget i söndags. Måste provas på fredag, rapport kommer.


Till firren:
800gr torsk, fryst
2 pkt bacon
1 msk svartpeppar
1 tsk salt
1 msk Garam Masala
1 pkt riven ost

Riset:
5 dl ris
2 lök
1 röd chili
4 dl hönsbuljong
Olja
2brk krossade tomater
Mexicansk kryddblandning
Salt
Peppar

1. Dela det ½ tinade fiskblocket i 4 bitar
2. Blanda ihop kryddorna och strö över fiskblockens översidor
3. Lägg ut baconen 4 och 4 lägg sedan fisken över
4. Lägg på den rivna osten på kryddorna
5. Vik ihop till ett liet paket
6. Kör i smörad(?) form i 200 gr i ~20 min
7. Hacka och stek löken i oljan. Häll i riset och låt det steka med en kort stund
8. Tillsättt hönsbuljongen och de krossade tomater. Låt koka till vattnet är borta, ~12min
9. Samaka av med salt o peppar och mexicansk kryddblandning
10. Låt stå ~10min.

Nu är det fredag och rapport följer:
Paketerinngen av fisken gick sisådär. Det blev mer en "rulle" än ett pkt = öppna sidor. Å jag fick inte med så mycket ost. Men det blev gott.

Var Chilin tog vägen i receptet vet jag inte. Jag lät den, fin(?)hackad följa med löken, det var helt OK men jag kunde nog haft med en och annan kärna oxå för stingets skull. 12 min är för lite. Vi körde på 20 och riset var precis färdigt. I morgon blir det en Otto på resterna i hop men räkor / musslor. En chili till får nog akompanjera för skoj skull.
Så, Bouree md JT, och sedan go´ natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar